سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۷

اخبار

618 نفر از کادر درمان و 32 بیمار دیالیزی بیمارستان بزرگ نفت اهواز واکسینه شدند

دکتر دهقان خبر از واکسینه شدن 618 نفر از کادر درمان و 32 بیمار دیالیزی بیمارستان بزرگ نفت اهواز را داد و بر همگرایی بیشتر و استفاده از ظرفیت های موجود در مقابله با پیک چهارم تاکید کرد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در  جلسه ای که بصورت ویدیو کنفرانس با حضور روسای بهداشت و درمان های صنعت نفت و روسای بیمارستان های نفت اهواز، آغاجاری ، آبادان ، مسجد سلیمان و گچساران و به منظور ایجاد هماهنگی در مدیریت پیک چهارم بحران کووید 19 و استفاده حداکثری از ظرفیت بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب برگزار شد به همگرایی بیشتر و استفاده از ظرفیت های موجود تاکید کرد.

وی  افزود : در شرایط بحرانی فعلی باید همه ی زیر ساخت ها از جمله وضعیت انبارهای دارو و تجهیزات جهت تامین به موقع نیازها، میزان اکسیژن مورد استفاده در مراکز درمانی و شرایط تامین آن ، شرایط و تعداد تخت های ویژه در بیمارستان و در صورت نیاز توسعه بخش های ویژه در بیمارستان های صنعت نفت جنوب ، آموزش مجدد نیروهای پرستاری ویژه کار و ... مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

دکتر دهقان تصریح کرد: در حال حاضر 150 تخت بستری از ظرفیت تخت های بیمارستان بزرگ نفت اهواز به بیماران کووید اختصاص یافته و در پیک فعلی به طور متوسط روزانه 110 بیمار بستری در بخش های مرتبط با کووید بستری می شوند که از این میان 19 درصد موارد بستری شاغلین صنعت نفت بوده و بقیه موارد بستری را بازنشستگان و بومیان منطقه تشکیل داده اند.

وی در خصوص واکسیناسیون همکاران گفت : 618  نفر  از همکاران کادر درمان  و همه ی همکاران بخش های کووید و اورژانس بیمارستان نفت اهواز واکسینه شده و همچنین 32 نفر از بیماران دیالیزی بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز تحت واکسیناسیون کووید19 قرار گرفتند که هر 2 دوز به آنان تزریق شده است.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از اختصاص یک دستگاه آمبولانس مجهز با امکانات ICU به بیمارستان شهید ایرانپور صنعت نفت آغاجاری طی روزهای آینده و تلاش جهت تامین یک دستگاه آمبولانس مجهز دیگر برای بیمارستان نفت آبادان  خبر داد .

دکتر دهقان در ادامه در خصوص پروتکل تزریق سرپایی داروی ردمسیویر گفت :  این پروتکل در بیمارستان نفت اهواز در حال اجرا ست و تاکنون نتایج بسیار خوبی نیز داشته و امیدواریم دیگر بیمارستان های صنعت نفت جنوب نیز این پروتکل را اجرایی کنند.

وی گفت : بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بر حسب وظیفه ذاتی خود در یکسال گذشته تمام قد در خدمت جامعه بزرگ صنعت نفت بوده و همکاران کادر درمانی و پشتیبانی خالصانه و متعهدانه تلاش کرده اند تا بتوانند به بهبود شرایط جسمی و روحی بیماران کمک نمایند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز  با بیان اینکه انجام تست  PCR از ابتدای این شیوع این بیماری تاکنون همه روزه در اورژانس تنفسی بیمارستان بزرگ نفت اهواز  انجام شده گفت : با توجه به حجم مراجعات بیماران در پیک چهارم و جهت پیشگیری از انتقال این بیماری در فضای بسته و با توجه به شرایط جوی مناسب در این مدت در اهواز ، نمونه گیری تست PCR در همه ی روزهای هفته در فضای باز محوطه ی اورژانس تنفسی انجام شده و پاسخ تست ها نیز در کمتر از 24 ساعت از طریق پیامک به مراجعین اطلاع رسانی میشود.

دکتر دهقان خاطر نشان کرد : از هفته آینده و با توجه به گرمای هوا ، با خرید و نصب دستگاه تهویه فشار منفی انجام نمونه گیری تست PCR در اورژانس تنفسی  بیمارستان نفت اهواز همه روزه از ساعت 8 الی 24 انجام می شود، به علاوه از هفته آینده نمونه گیری تست PCR علاوه بر بیمارستان نفت ، در مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون نیز انجام شده و مراجعین این مراکز نیازی به مراجعه به بیمارستان جهت انجام تست تشخیصی کرونا نخواهند داشت.

در ادامه دکتر احمدی ، رئیس بیمارستان شهید ایرانپور آغاجاری از بررسی  نحوه راه اندازی بخش ICU با 4 تخت فعال در این بیمارستان خبر داد و گفت : با تامین نیروی آموزش دیده ویژه کار و مجرب به زودی این بخش افتتاح خواهد شد.

سپس دکتر فرحناز عزیزی دوست ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان با بیان اینکه بیمارستان نفت پشتیبان بیمارستان 22 بهمن شهرستان  است گفت : علی رغم اینکه در بیمارستان نفت مسجد سلیمان بخش بستری کووید نداریم و تعداد بیماران شرکتی بستری در بیمارستان 22 بهمن نیز فقط 3 نفر است ، اما تعداد بیماران سرپایی در این بیمارستان نسبت به هفته های گذشته افزایش پیدا کرده است.

در ادامه دکتر محمدی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه شرایط در بیمارستان نفت گچساران تحت کنترل است  گفت : در این بیمارستان یک بخش ICU با ظرفیت 3 تخت با نیروهای ویژه کار و آموزش دیده آماده خدمت است  که در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند، وی از روند خوب واکسیناسیون کادر درمانی این بیمارستان نیز خبر داد.

سپس دکتر بوستانی، معاون دارو و درمان  بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان با بیان اینکه بیمارستان نفت آبادان با توجه به مصوبه شورای تامین به عنوان بیمارستان پشتیبان کووید  به سه شهرستان آبادان ، خرمشهر و شادگان خدمات رسانی می کند گفت : کلینیک تنفسی با حضور متخصصین داخلی در اورژانس بیمارستان همه روزه فعال می باشد .

وی با اشاره به وجود دو بخش بستری عمومی کووید گفت : تامین اکسیژن مورد نیاز در بیمارستان نفت آبادان از طریق 110 کپسول اکسیژن صورت می گیرد و در صورت نیاز بیماران به بخش ICU ، بیمار به بیمارستان نفت اهواز انتقال می یابد.

خبر اهواز

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۲۲,۹۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید