سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۴

اخبار

عملکرد واحد EOC بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان در ایام شیوع کرونا

رئیس سلامت کار بیمارستان نفت، عملکرد واحد EOC (مرکز عملیات اضطراری یا مرکز کنترل عملیات) این مرکز درمانی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، دکتر روح الله مدیح، رئیس واحد EOC بهداشت و درمان در گفتگو با روابط عمومی، اظهار کرد: از ابتدای اپیدمی کووید-19 تا هم اکنون بر اساس تریاژ و غربالگری در مراکز سرپایی کلینیک های تخصصی، درمانگاه میدان، واحد طب کار، مراکز پزشکیاری و اورژانس 900 نفر از جمعیت تحت پوشش منطقهشناسایی شده و در سامانه nocorona.org ثبت و دوره مراقبت 14 روزه جهت این بیماران توسط مراقبین سلامت تحت نظارت پزشک eoc انجام شد. ایشان فعالیت های مرکز عملیات اضطراری بیمارستان نفت مسجدسلیمان را از زمان شیوع بیماری کووید_ 19 تا کنون به شرح ذیل عنوان کرد:

_ راه اندازی سامانه پایش و غربالگری کووید_ 19 در این منطقه، متشکل از سه نفر پرستار فعال(الهام کردیان-مژگان خدری-رعنا احمدی)، یک نفر پزشک عمومی0دکتر روح الله مدیح) و یک نفر پزشک متخصص داخلی( focal point_دکتر ندا مکوندی ) که همگی زیر نظر دکتر عزیزی دوست،  رئیس بهداشت و درمان فعالیت خود را شروع کردند.

_ پایش و غربالگری بیماران مبتلا ، مشکوک و محتمل بصورت روزانه و ثبت کلیه علایم بیماری در سامانه سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت NO CORONA.IR

_ ساماندهی و ترخیص ودر برخی موارد دورکاری در نظر گرفته شده جهت شاغلین آسیب پذیر که عمدتا بیماران قلبی، افراد دیابتیک تحت درمان با انسولین، بانوان باردار، افراد دارای نقص ایمنی و شاغلین تحت شیمی درمانی و مواردی از این قبیل بودند.

_ اجرای طرح غربالگری از طریق تب سنجی و پالس اکسی متری در مبادی ورودی ادارات که هم اکنون نیز ادامه دارد. در چندین حوزه از جمله: مناطق اقماری، واحدهای ستادی و همچنین در سطح بیمارستان صنعت نفت بصورت روزانه و در سه شیفت متوالی در حال انجام می باشد.

_ انجام معاینات بازگشت به کار در موارد شاغلین بهبود یافته از بیماری کووید_ 19 که با مشورت و در واقع زیر نظر دکتر مکوندی متخصص داخلی در حال انجام است.

_ نظارت بر حسن انجام رعایت مواردی از قبیل استفاده منظم از وسایل حفاظت فردی و فاصله گذاری اجتماعی درسطح بهداشت ودرمان می باشد که کماکان ادامه دارد.

_ تخمین سطح اضطرار مناطق عملیاتی برحسب میزان شیوع موارد مشکوک یا ابتلا به کووید_ 19 است که بصورت هفتگی به مدیران شرکتهای صنعت و به صورت هر دو هفته یکبار به ستاد سازمان ارائه می گردد.

_ برگزاری جلسات مکرر جهت هماهنگی با مسئولان HSE و مدیران منابع انسانی شرکتهای نفتی البته بارعایت فاصله گذاری ها و استفاده از وسایل حفاظت فردی، که چگونگی مقابله با این بیماری مورد بررسی وارزیابی قرار گرفت.

_ اقدام جهت آموزش کلیه جمعیت تحت پوشش در زمینه های شیوه استفاده از وسایل حفاظت فردی، شیوه پیشگیری از شیوع کرونا، شیوه رعایت فاصله اجتماعی و افزایش اطلاعات عمومی در مورد پیشگیری از شیوع کرونا ویروس.

_ تدوین، تکثیر و توزیع پمفلت های آموزشی در میان جمعیت تحت پوشش در خصوص ارتقاء آگاهی افراد از شناخت ویروس کرونا

_ ضدعفونی و گندزدایی  مرتب محل کار و محل سکونت بیماران قطعی شناسایی شده.

۲۱ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۶۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید