سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۵

اخبار

برگزاری کنفرانس علمی کرونا ویروس در بیمارستان نفت مسجدسلیمان

کنفرانس آموزشی کرونا جهت کلیه کارکنان این مرکز درمانی توسط متخصص داخلی در سالن کنفرانس بیمارستان نفت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، دوره آموزشی پیشگیری از بیماری «کرونا ویروس‌» توسط دکتر ندا مکوندی متخصص داخلی، با حضور پرسنل درمان و غیر درمان در سالن کنفرانس دکتر نهاوندی ارائه گردید.

دکتر مکوندی اظهار داشت: " کرونا ویروس ها " خانواده بسیار بزرگی از ویروس‌ها هستند که عامل شیوع بیماری‌های خفیفی مانند سرماخوردگی یا امراض شدیدی مانند سارس به شمار می‌روند و علت اینکه نام کرونا برای این نوع ویروس انتخاب شده به این دلیل است که در زیر میکروسکوپ شبیه تاج  (Crown) هستند. در معمولی ترین حالت کرونا ویروس باعث سرماخوردگی می شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می شود.

وی افزود: نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است. ویروس کرونا بیشتر در حیوانات مشاهده شده است، ولی پنج نوع از آن می تواند به دستگاه تنفسی انسان نیز آسیب برساند. در حقیقت افرادی که همزمان دارای بیماری دیگری باشند یا کودکان مبتلا به امراض قلبی بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند و آن هم به این دلیل است که سیستم ایمنی بدن این افراد ضعیف تر از دیگران است.

دکترمکوندی شستشوی مکرر دستهارامهم ترین وبهترین راه پیشگیری ازابتلاء به این بیماری ذکرکردوگفت : رعایت بهداشت فردی درمقابل بیماران علامت دارمثل سرفه، تنگی نفس، آبریزش بینی وعلائم تنفسی است همچنین افرادی که سرفه وعطسه می کنندبایدازدستمال کاغذی و ماسک یکبارمصرف استفاده کنند.

وی گفت: در حال حاضر واکسن ودرمان مناسب برای nCoV  وجود ندارد و لذا داشتن ظن بالینی بالا وپرسش ازشرح حال سفروتماس ازبیماران تب دار و بیماران دارای علائم تنفسی نقش بسیارمهمی دربرنامه پیشگیری وکنترل این بیماری دارد.

متخصص بیماریهای داخلی بهداشت و درمان نفت در این دوره در خصوص شناسایی بیماری کرونا ویروس، علائم و تظاهرات بالینی، راههای انتقال بیماری، شناسایی راههای پپیشگیری و مراقبتهای پرستاری از بیماران مبتلا به کرونا ویروس مطالب مبسوطی ارائه  داد.

 

کرونا ویروس1

کرونا ویروس1

۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۲,۲۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید