سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸

اخبار

کنفرانس های آموزشی اپیدمیولوژی و ژنتیک سرطان و عوامل سرطان زا در هفته ملی سرطان

در راستای بزرگداشت هفته ملی مبارزه با سرطان دو کارگاه آموزشی در این خصوص در بیمارستان امام خمینی(ره) صنعت نفت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت مسجدسلیمان، در هفته مبارزه با سرطان دو کارگاه آموزشی جهت کلیه کارکنان در سالن کنفرانس دکتر نهاوندی بیمارستان برگزار شد.

در کارگاه اول اپیدمیولوژی و ژنتیک سرطان توسط نگین احمدی مسئول واحد آزمایشگاه ارائه شد. در ابتدا شعار روز جهانی سرطان " من هستم و خواهم ماند " و سپس کلیات سرطان، شیوع جهانی وشروع سرطان در ایران، ژنتیک سرطان، جهش های ایجادکننده سرطان، مکانیسم های کنترل چرخه سلولی و انواع ژنهای مرتبط با سرطان، روشهای تشخیصی آزمایشگاهی سرطان های ارثی و غیر ارثی و تست های غربالگری جهت پیشگیری از سرطان های مختلف به صورت کامل و جامع تشریح شد.

در کارگاه دوم دکتر ندا مکوندی متخصص بیماری های داخلی این مرکز درمانی در خصوص عوامل سرطان زا که شامل چاقی، مصرف دخانیات، بی تحرکی و کم تحرکی و تغذیه نامناسب می باشد، صحبت کرد. دکتر مکوندی ضمن اشاره به اهمیت غربالگری در سرطان هایی مانند کولون، سینه و دهانه رحم اهمیت تست های غربایگری را تاکید کرد.

عوامل محیطی و ریسک فاکتورهای دخیل در ایجاد سرطان های مختلف، برنامه پیشگیری وزارت بهداشت و برنامه های خود مراقبتی از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

 

کنفرانس سرطان

کنفرانس سرطان

کنفرانس سرطان

کنفرانس سرطان

کنفرانس سرطان

۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۵۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید