سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۳

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی خانواده و سلامت روان جوانان و نوجوانان در اداره آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان

سلامتی تنها نبود بیماری نیست، بلکه سلامت، محصول چهار بعد از انسان یعنی «سلامت جسم، روان، سلامت اجتماعی و معنوی» است که این ابعاد چهارگانه در کنار هم سلامتی و سالم زیستن را رقم می‌زنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان، کنفرانس آموزشی خانواده و سلامت روان جوانان و نوجوانان توسط دکتر شهبازی دکترای روانشناسی مشاوره این مرکز درمانی در سالن آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز منطقه برگزار گردید.

دکتر مسعود شهبازی گفت: همه‌ساله با توجه به نزدیک شدن ۱۰ اکتبر روز جهانی سلامت روان، از سوی سازمان جهانی بهداشت، شعاری جهانی، متناسب با مشکلات روز دنیا، نام‌گذاری می‌شود که امسال نیز به مناسبت ۱۰ اکتبر،  روز جهانی سلامت روان، با شعار جهانی «جوانان و سلامت روان در جهان در حال تغییر» نام‌گذاری شده است.

ایشان افزود: احساس ارزشمندی و مفید بودن، رضایت‌مندی از خویشتن و توانایی همدلی کردن با دیگران از مهم‌ترین نشانه‌های سلامت روان است که نقش شادی و نشاط، خانواده، محیط‌های آموزشی و سبک زندگی سالم دررسیدن به این مهم حائز اهمیت است و بدون شک مناسب‌ترین زمان آموزش و توانمندسازی در این زمینه‌ها در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی است که جایگاه آن در خانه، مدرسه و دانشگاه است.

وی ادامه داد: باید بدانیم که دنیا در حال تغییر است، نحوه ارتباطات و گفتگو در فضاهای مجازی به‌سرعت در حال دگرگونی و پیشرفت است. توجه، تمرکز و مراقبت از نوجوانان و جوانان در این دنیای پیچیده و پررمزو راز مهم‌ترین و ضروری‌ترین وظیفه بزرگ‌سالان است، ازاین‌رو تأکید می‌کند که بهترین مسیر برای سلامتی مادام‌العمر، وجود سلامت روان خوب می‌باشد و جوانانی که با عوامل استرس‌زای زیادی مانند جنگ، تبعیض نژادی، فقر، گرسنگی، بیماری‌های روان‌پزشکی، خشونت و زورگیری، مصرف مواد و ... روبرو هستند، احتمال بسیار زیادی دارد که در تمام مراحل زندگی‌شان با مشکلات روان‌پزشکی مواجه شوند.

۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۴
تعداد بازدید : ۸۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید