سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۷

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی و مانور عملی اطفاء حریق در بیمارستان نفت مسجدسلیمان

بازآموزی سالانه مانور اطفاء حریق با حضور جمعی از همکاران این مجموعه درمانی در سالن کنفرانس دکتر نهاوندی برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، به منظور افزایش آگاهی و عکس العمل مناسب در شرایط اضطراری، کلاس آموزشی و مانور عملی اطفاء حریق با حضور اعضای تیم حریق بیمارستان نفت برگزار شد. در این آموزش، مهندس رضایی کارشناس ایمنی شرکت بهره برداری نفت و گاز منطقه، مطالب علمی مربوطه را ارائه داد و سپس با مشارکت اعضای تیم مانور عملی نیز صورت پذیرفت.
در ابتدا مهندس رضایی به مثلث شروع حریق اشاره نمود و گفت: قبلا برای شروع حریق سه ضلع منبع حرارت، مواد سوختنی و اکسیژن ذکر می شد، اما اکنون ضلع چهارمی نیز به آنها اضافه شده و آن زنجیره واکنش های شیمیائی است، که منجر به بروز حریق می گردد.
وی افزود: انواع خاموش کننده های دستی 5 نوع می باشدکه عبارتند از: نوع A برای خاموش کردن جامدات مثل چوب و کاغذ، نوع B برای خاموش کردن مایعات، نوع C برای تجهیزات الکترونیکی، نو ع D برای فلزات قابل اشتعال و نوع K برای حریق آشپزخانه.
رضایی گفت: نمادهای فوق بر روی کلیه کپسول های آتش نشانی ثبت می باشند.
ایشان ادامه داد: خاموش کننده های دستی برای اطفاء حریق در لحظات اولیه مناسب می باشد و اگر حجم حریق بالا باشد باید به روشهای دیگری مثل اطلاع به سازمان آتش نشانی اقدام به مهار آتش نمود.
مهندس رضایی ادامه داد: در فضاهای بسته اگر مجبور به استفاده از خاموش کننده های پودری شویم، نباید حجم زیادی از پودر را آزاد کنیم، در مورد خاموش کننده های گازی در فضاهای بسته نیز همین احتیاط الزامی است.
وی گفت: جهت خاموش کردن حریق در زمان وزش باد، همیشه باید رو به حریق و پشت به باد اقدام به اطفاء حریق کرد.
کارشناس ایمنی شرکت بهره برداری منطقه ابراز کرد: قبل از استفاده از کپسول های پودری، باید ابتدا آن را برای چند لحظه سروته نگه داریم تا پودر از حالت چسبندگی خارج شود و سپس استفاده کنیم. همچنین در زمان استفاده از کپسول های گازی فقط دسته کپسول را بگیریم زیرا لمس سایر قسمت های کپسول یا خروجی آن به علت سرمای زیاد می تواند باعث آسیب به پوست دست گردد.در پایان کلاس تئوری، مانور عملی اطفاء حریق در فضای باز بیمارستان برگزار گردید.

 

اطفاء-رضایی
اطفاء-رضایی
اطفاء-رضایی
اطفاء-رضایی
اطفاء-رضایی
اطفاء-رضایی
اطفاء-رضایی
اطفاء-رضایی
اطفاء-رضایی
اطفاء-رضایی
۱۷ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۵۲
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید