سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۲

اخبار

بازآموزی سالانه کمکهای اولیه مقدماتی جهت رانندگان آمبولانس در بهداری مسجدسلیمان

بازآموزی سالانه کمکهای اولیه جهت رانندگان آمبولانس توسط کارشناس ارشد پرستاری برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، در ادامه کلاسهای بازآموزی کمکهای اولیه جهت رانندگان آمبولانس امسال نیز این دوره بازآموزی نیز با سخنرانی یعقوب مدملی، کارشناس ارشد پرستاری این مرکز درمانی و با حضور رانندگان آمبولانس در سالن کنفرانس دکتر نهاوندی برگزار شد.
مدملی در ابتدای صحبت به شیوه انجام تریاژ در صحنه تصادف پرداخت و گفت: در صحنه های تصادف اولویت تریاژ با بیماری است که در حال خونریزی است. خونریزی ها عامل ناتوان کننده بدن مصدوم بوده و از میان کلیه مصدومین اولویت تریاژ با مصدوم خونریزی دهنده است.
ایشان سپس به شیوه های مختلف کنترل خونریزی اشاره کرد و گفت: خونریزی ها را با دست می توان کنترل کرد اما اگر خونریزی شریانی باشد، فشار دست به تنهایی باعث قطع خونریزی نمی گردد و باید از تورنیکه جهت قطع خونریزی استفاده کرد، وی سپس به شیوه عملی استفاده از تورنیکه جهت قطع خونریزی شریانی را توضیح داد.
مدملی در ادامه به مباحث مهمی همچون تشنج، غش، خفگی یا آسپیراسیون جسم خارجی و سکته مغزی اشاره نمود و مباحث مهم اورژانس پیش بیمارستانی در مواجهه با این بیماران را توضیح داد.
کارشناس ارشد پرستاری این مرکز درمانی همچنین مانور خارج کردن جسم خارجی از گلوی بیماران را بصورت عملی بر روی مولاژ جهت حاضرین تشریح نمود.
یعقوب مدملی در پایان به سوالات همکاران در این زمینه پاسخ داد. 

 

کمکها اولیه مدملی
کمکها اولیه مدملی
کمکها اولیه مدملی
کمکها اولیه مدملی
رسانه جدید
۱۳ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۰۸
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید