سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۱۹

اخبار

غربالگری فشارخون و دیابت با اجرای «پویش ملی سلامت» در بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان

پویش ملی سلامت به منظور غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال از آبان ماه امسال در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، چهارعامل کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهمترین عوامل خطر برای ابتلا به بیماریهای دیابت، پرفشاری خون، برخی سرطان ها و بیماریهای مزمن تنفسی محسوب می شوند به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی کنترل این بیماریها و عوامل زمینه ساز آنها را به عنوان هدف اصلی برای کاهش 33 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیرواگیر تا سال 1409 تعیین کرده است. این بیماری ها را می توان با آگاهی، تشخیص، درمان و پیگیری فعال که برنامه سلامت خانواده آن را دنبال می کند، به طور کامل کنترل کرد.
پویش ملی سلامت در ابتدا با هدف آموزش بیشتر و ارتقای سطح سواد سلامت مردم و سپس شناسایی کامل افراد و بیماران دیابتی و با فشار خون بالا و همچنین کنترل بیشتر این دسته از بیماران درحال برگزاری است.
این طرح برای غربالگری قند خون و دیابت و همچنین اندازه گیری فشار خون پرسنل این مجموعه درمانی، مراجعین به درمانگاه های تابعه و جمعیت تحت پوشش نیز در حال انجام می باشد.

 

پویش فشارخون

رسانه جدید

 

پویش فشارخون

پویش فشارخون

پویش فشارخون

 پویش فشارخون

پویش فشارخون

۵ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۲۹
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید