سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۴۱

اخبار

کنفرانس آموزشی تغذیه سالم در کبد چرب در بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان

تغذیه صحیح یکی از اصول مهم سبک زندگی سالم به شمار می‌رود، اما امروزه رژیم‌های نادرست غذایی که همه از نظر علمی دارای اشکال است باعث شده خطرات زیادی جان افراد را تهدید کند و این موضوع افزایش سواد تغذیه‌ای را در جامعه یادآور می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، به مناسبت هفته اطلاع رسانی تغذیه صحیح و سالم کنفرانس آموزشی نقش تغذیه سالم در پیشگیری  و مراقبت از کبد چرب توسط عدنان سلطان نژاد، کارشناس تغذیه این مرکز درمانی، در سالن ویدئو کنفرانس برگزار گردید.
سلطان نژاد در ابتدا گفت: تغذیه صحیح یکی از اصول سبک زندگی سالم به شمار می‌رود که می‌تواند عامل مهمی در سلامت و تندرستی افراد اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان بوده و زندگی سرشار از طراوت و شادابی را به ارمغان بیاورد.
 وی ادامه داد: کبد چرب یک بیماری خاموش در این عصر است؛ متأسفانه ما عادت داریم وقتی با درد مواجه می‌شویم به پزشک مراجعه می‌کنیم در حالیکه پیشگیری و جلوگیری از بیماری را اغلب مورد توجه قرار نمی‌دهیم. عواملی همچون کم تحرکی، چاقی و رژیم غذایی نامناسب باعث بروز کبد چرب می گردد. 
سلطان نژاد اظهار داشت: سندرم متابولیک که متشکل از قند خون بالا(پیش دیابت)، چربی زیاد دور شکم، فشار خون بالا و سطح غیر طبیعی کلسترول خون است، فرد را مستعد ابتلا به کبد چرب می کند.
ایشان گفت: تغذیه کربوهیدراتهای ساده مثل نان و برنج، فروکتوز غیر طبیعی(قند و شکر و...) نوشابه، آبنبات و چربی های اشباع و ترانس می تواند می تواند منجر به ایجاد عارضه کبد چرب گردد. میزان مصرف چربی اشباع مجاز برای بدن بین 7 تا 10% بوده و کمتر یا بیشتر از آن مضر است.
وی ادامه داد:مصرف چربی های غیراشباع مثل ماهی های چرب، گردو، روغن زیتون و روغن آفتابگردان نقش موثری در پیشگیری از بروز کبد چرب دارند.
کارشناس تغذیه این مجموعه درمانی گفت: مصرف ویتامین های A، D،C، E باعث پیشگیری از بروز این عارضه می گردند. همچنین تغذیه بد در دوران بارداری می تواند منجر به بروز کبد چرب در بانوان باردار گردد.
وی در انتها گفت: الگوی غذای مدیترانه ای متشکل از مصرف سبزیجات، ماهی و روغن زیتون بهترین رژیم غذایی برای پیشگیری و مراقبت از کبد چرب می باشد.
سلطان نژاد در پایان به سوالات حاضرین در این زمینه پاسخ داد.

 

کبد چرب سلطان نژاد
کبد چرب سلطان نژاد

کبد چرب

 

رسانه جدید

۲۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۵:۰۱
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید