سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸

اخبار

برگزاری کنفرانس علمی بیماریهای شایع شنوایی در بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان

کنفرانس آموزشی بیماریهای شایع شنوایی توسط کارشناس ادیومتری(شنوایی شناسی) این مرکز درمانی در سالن کنفرانس برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، این کنفرانس توسط نجمه شیرعلی زاده ادیولوژیست(شنوایی شناس) این مرکز درمانی و با حضور جمعی از پرسنل برگزار شد.
شیرعلی زاده در ابتدا توضیحاتی در خصوص ساختار گوش و اهمیت این عضو بدن ارائه داد. وی گفت: یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین عضو بدن هر انسانی گوش او محسوب می‌شود که باعث حفظ تعادل شده و وظیفه شنوایی بدن را بر عهده دارد. این عضو بدن، در کنار اینکه فرد را قادر می‌سازد تا اصوات مختلف را بشنود به حفظ تعادل بدن نیز کمک می‌کند. 
وی گفت: گوش هر انسانی از اجزای گوش داخلی، میانی و خارجی تشکیل می‌شود که گوش داخلی شامل عصب شنوایی می‌باشد و وظیفه حفظ تعادل در مغز را برعهده دارد. همچنین، گوش میانی کارکرد انتقال صدا از پرده به گوش داخلی را برعهده دارد. گوش خارجی نیز تشکیل شده از لاله گوش و مجرا می‌باشد. این عضو نیز تاثیر به سزایی در تعادل بدن و قدرت شنوایی او دارد. مراجعه زودهنگام در زمان ابتلا به انواع مشکلات مربوط به گوش الزامی می‌باشد.
ادیولوژیست بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان ادامه داد: کلیه اختلالات شنوایی به سه گروه اصلی تقسیم می شوند: بیماریهای مربوط به گوش خارجی، گوش میانی و گوش داخلی. بیماریهای مربوط به گوش خارجی به دو گروه عمده تقسیم می شوند: منشا ویروسی و منشا قارچی که نوع دوم علاوه بر تاثیر بر میزان شنوایی، باعث خارش و درد شدید گردیده و شکایت بیماران نیز، بیشتر از این موارد می باشد.
وی گفت: عفونت های همراه با ترشح، اصلی ترین بیماری گوش میانی است که بر میزان شنوایی بیماران نیز تاثیر بسزایی دارد.
شیرعلی زاده افزود: بیماری های گوش داخلی به دو قسمت عمده تقسیم می شوند: اختلالات ناشی از آسیب عصب شنوایی و دیگری بیماری های وابسته به قسمت تعادلی گوش. با توجه به اینکه در گوش داخلی علاوه بر قسمت عصب شنوایی، قسمت تعادلی بدن نیز قرار دارد، آسیب یا بیماری گوش داخلی می تواند بر سیستم تعادلی بدن نیز تاثیرگذار باشد.
کارشناس ادیومتری این مرکز درمانی گفت: در بدن انسان هیچ گاه میزان شنوایی هر دو گوش یکسان نمی باشد و دارای کیفیت متفاوتی می باشند. وی در پایان به سوالات حاضرین در این زمینه پاسخ داد.

 

شیرعلی زاده
شیرعلی زاده
شیرعلی زاده
شیرعلی زاده

شیرعلی زاده
۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۵۳
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید