سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۸

اخبار

در هفته سلامت روان برگزار شد، کارگاه آموزشی با محوریت: حل مساله راهبردی برای تاب آوری بیشتر

در گرامیداشت هفته سلامت روان(18 الی 24 مهرماه)، کارگاه آموزشی سلامت روان توسط کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان جهت پرسنل این مرکز برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، بمناسبت هفته سلامت روان، فرانک احمدپور کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مسئول مرکز سلامت روان این مجموعه درمانی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت حل مساله راهبردی برای تاب آوری بیشتر کرد.
در این کارگاه آموزشی، احمدپور ضمن تبریک هفته سلامت روان با اشاره به موضوع سلامت روان و تاثیر آن در جامعه، گفت: هدف کلی از گرامیداشت و اجرای فعالیت ها، آگاهی بخشی و ارتقاء سطح سواد سلامت روان خود و اطرافیان مان، است، بنابراین، مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست و می توانیم در این راستا، نقش خود را  ایفا کنیم.
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در این دوره به بیان اهمیت آموزش فواید تاب آوری و مولفه های آن پرداخت و افزود: تاب آوری مفهومی روانشناختی است که توضیح می دهد افراد چگونه با موقعیت های غیر منتظره کنار بیایند و با افزایش قدرت تحمل و سازگاری در برخورد با مشکلات، سلامت روانی خود را تقویت کنند. وی راه های متعددی را برای تقویت و تاب آوری بیشتر در برابر ناملایمات بیان کرد و گفت: یکی از راه ها داشتن هدف برای مسیر زندگی است، افراد بی هدف که معنای زندگی شان را پیدا نکردند، بیشتر از بقیه افراد در هنگام مواجه با مشکلات خود را می‌بازند و انگیزه فعالیت را از دست می دهند.
وی گفت: داشتن رابطه های اجتماعی و عاطفی اصولی و پایدار از دیگر راهکارهای تقویت تاب آوری است؛ چرا که در موارد بحران داشتن روابط دوستانه به عنوانه پشتوانه ای محکم باعث سهولت عبور از مشکلات و دوباره بازیافتن خود می‌شود. افراد با سطح ایمان بالا در مشکلات امیدشان را از دست نداده و برای حل مشکل به تلاش شان ادامه می‌دهند.
ایشان در خصوص حل مساله راهبردی و ابعاد و اثرات آن در تاب آوری بیشتر و ارتقاء سلامت روان در زندگی از جمله تعریف حل مساله و تاب آوری و رابطه آنها با همدیگر، سبک های راهبردی در رویارویی با چالش های زندگی، ویژگی های افراد دارای مهارت حل مساله و افراد تاب آور، مراحل راهبردی و چگونگی استفاده بهینه از این راهکارها برای تاب آوری بیشتر و کسب بهینه سلامت روان سخنانی ایراد کرد.
احمدپور با اشاره به شعار هفته سلامت روان،  «سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ی ماست» اظهار داشت: همه ی افراد در مورد سلامت روان خود و اطرافیان مسئولیت دارند. توجه به سلامت روان و تغییر نگرش افراد از بیماری محوری به سلامت محوری هم در حوزه ی سلامت روان و هم در حوزه ی سلامت جسم، موجب می‌گردد که جامعه ی پویا و شکوفایی داشته باشیم.
وی در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داد.

احمدپور-تاب آوری
احمدپور-تاب آوری
احمدپور-تاب آوری
احمدپور-تاب آوری
احمدپور-تاب آوری
احمدپور-تاب آوری

رسانه جدید
۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۲۴
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید