سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۵۹

اخبار

کنفرانس آموزشی تاثیر توجه مثبت در سلامت روان در بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان

در گرامیداشت هفته سلامت روان، کنفرانس آموزشی تاثیر توجه مثبت بر سلامت روان، توسط دانشجوی دکترای روانشناسی برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، ماهدخت جعفری کارشناس ارشد و دانشجوی دکترای روانشناسی بالینی این مرکز درمانی در هفته سلامت روان، کنفرانس آموزشی تاثیر توجه مثبت در سلامت روان را جهت کارکنان ارائه داد.
جعفری در ابتدا تعریفی از روانشناسی و کاربردهای آن توسط روانشناسان ارائه داد و در ادامه  به تعریف سازمان بهداشت جهانی (who) از سلامت روان پرداخت.
وی گفت: توجه کردن و مورد توجه واقع شدن نیازی است که از بدو تولد همراه انسان می باشد و دارای اهمیتی خاص است . این احساس نیاز، محدود به گروه سنی خاصی نمی شود . اما در برخی مقاطع زندگی اهمیت آن بیش از پیش خودش را نشان می دهد. کارمندانی که مورد تحسین و توجه مافوقشان قرار گیرند، نسبت به دیگران سازنده تر و سالم تر هستند زیرا بهتر  می توانند بر روی نقاط قوت و مثبت خود تمرکز کنند و این منجر به افزایش و بهبود عملکرد شغلی آنها می گردد.
جلب توجه مثبت دیگران، فرآیند نوعی نیاز طبیعی انسان جهت برآورده ساختن نیازهای اجتماعی و احتیاجات روحی و روانی است. اصولا ابعاد شخصیتی وجود انسان در تعامل و معاشرت و ایجاد ارتباط با دیگران شکل می گیرد و پیشرفت می کندو موفقیت در جلب نظر اطرافیان به صورت صحیح و کارآمد، نقش بسزایی در شکل گیری این شخصیت و رفتارهای فرد دارد.
توجه مثبت به شکلی غیر مستقیم با شادی و رضایت که ازعوامل تاثیرگذار بر سلامت روان می باشد، در ارتباط است. تحقیقات نشان می دهند که افرادی توجه مثبت دریافت می کنند. مهربان تر از افراد دیگر هستند. توجه مثبت حس قدردانی را در شما تقویت می کند. شما به فردی نیازمند کمک کرده اید، همین آگاهی باعث افزایش حس شادی در شما می شود.
جعفری ابراز کرد: ازجمله عوامل مهم ارتقا سلامت روان افراد، دریافت توجه مثبت از جانب اطرافیان به خصوص افراد مهم زندگی از جمله خانواده، همکاران و دوستان و… است.دریافت توجه مثبت از دیگران و یا توجه کردن به سایرین، به زندگی معنا می دهد همچنین عامل مهمی برای پیشرفت و رشد شخصیتی افراد است.
فقدان توجه مثبت، تهدیدی جدی برای رفاه و سلامتی افراد به وجود می آورد. افرادی که روابط استوار و معنادار با سایرین را حفظ نکرده و کسی را ندارند که به هنگام ضرورت به او مراجعه کنند ، تا حد زیادی در خودشان غوطه ور می شوند. این مسئله اغلب به مشکلات خطرناکی از قبیل اختلالات روانی، افسردگی، عزت نفس پایین، مشکلات اجتماعی و علائم بیماری جسمانی منجر می گردد.
ایشان گفت: در واقع هرگاه با افراد به ویژه کودکان توجه مثبت می کنیم اثرات زیر در آنها پدیدار می شود:
استرس آنها کاهش پیدا می کند.
محبوبیت اجتماعی و احترام زیادی کسب می کنند.
نیاز به مفید بودن و کارآمدی آنها ارضا می شود.
باعث ایجاد امنیت در آنها می شود و روابطشان بهبود پیدا می کند.
هوش هیجانی آنها ارتقا پیدا می کند و خودآگاهی شان بالا می رود و در زندگی شان تبدیل به فردی جذاب تر ، موفق تر و سالم تر می شوند.
جعفری در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داد.

کنفرانس ماهدخت جعفری
کنفرانس ماهدخت جعفری
کنفرانس ماهدخت جعفری

کنفرانس ماهدخت جعفری

کنفرانس ماهدخت جعفری

 

کنفرانس ماهدخت جعفری

۲۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۵
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید