سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۵

اخبار

برگزاری همایش آموزشی تاثیر متقابل افکار و احساسات در سلامت روان توسط بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان

بمناسبت هفته سلامت روان، همایش آموزشی تاثیر متقابل افکار و احساسات در سلامت روان توسط استاد دانشگاه برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان، در هفته گرامیداشت سلامت روان، بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان با همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز منطقه اقدام به برگزاری همایش آموزشی کرد.
همایش تاثیر متقابل افکار و احساسات در سلامت روان، با سخنرانی دکتر مسعود شهبازی دکترای تخصصی مشاوره و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان و در محل اداره آموزش شرکت نفت و گاز منطقه برگزار شد و طی آن ایشان به تشریح و تبیین اهمیت سلامت‌روان بر سلامت جسم و لزوم توجه به این مقوله پرداخت.
دکتر شهبازی در ابتدا گفت: تاثیر متقابل افکار و احساسات بر سلامت روان با پیشرفتهای پی در پی رشد انسان حاصل گردیده است و دانشمندان علم روانشناسی با مطالعات متنوع و گوناگون پی به این تاثیر برده اند. 
وی گفت: بشر اولیه در رویاروئی با حوادث و ماجراهای روزمره دو راه بیشتر نداشت، یا حمله یا فرار. اما با پیشرفت بشر راه سومی نیز برای انسان مشخص شد و آن تغییر عملکردها با آموزش بود.
ایشان ادامه داد: با آموزش های گوناگون در زمینه های روانشناسی می توان مهارت لازم را جهت مقابله و رویارویی انسان با استرس های روزمره به وی آموخت.
دکتر شهبازی افزود: هر فردی باید بیاموزد که انسان موجودی چهار بعدی است که عبارتند از: فردی، روانی، اجتماعی و معنوی، که فرد اگر این چهار بعد را آموزش ببیند بهتر می تواند با چالش های زندگی مقابله کند، افراد با آموزش های صحیح و دقیق روانشناسی می توانند در مقابله با حوادث مختلف، پردازش های صحیح انجام داده و نتایج بهتری برای خود و زندگی خود کسب نمایند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان با عنوان اینکه بحث سلامت‌روان همچون آتش زیر خاکستر است گفت: باید مهارت‌های مقابله‌ای را برای آسیب‌های روانی فرا بگیریم تا به شهروندان، این سرمایه‌های راستین و حقیقی جامعه آسیبی وارد نیاید چرا که در علم روانشناسی ساختمان‌ها،جاده ها،سدها و غیره سرمایه‌های مملکت ما نیستند بلکه شهروندان و نیروی انسانی آموزش دیده هستند که سرمایه بزرگ مملکت تلقی می‌شود.
وی افزود: سلامت روان،مسئولیت فردی و اجتماعی همه آحاد یک اجتماع است که می بایست با درک و دانستن مخاطرات ناشی از مشکلات روان بر بدن، به درجه‌ی بالایی از آگاهی برسیم تا از معضلات و مشکلات این بیماری پنهان فائق آییم چرا که پایه بیماری‌های جسمانی، روان نا‌آرام است و بسیاری از رفتارهای ما ناشی از افکار خوب یا بد هستند که با تغییر افکار،رفتار‌ما نیز تغییر می‌کند.
دکتر شهبازی در ادامه به تشریح تأثیر توجه مثبت در سلامت روان- خودمراقبتی و تأثیر آن بر سلامت‌روان-تأثیر حمایت و ارتباطات‌اجتماعی سالم بر سلامت روان-نقش امید در سلامت‌روان-سبک زندگی سالم جایگزین مصرف مواد مخدر،الکل و دخانیات- حل مسئله راهبردی برای تاب‌آوری بیشتر بعنوان شعارهای روزهای مختلف هفته سلامت روان پرداخت.
دکتر شهبازی در پایان همایش به سوالات حاضرین در این خصوص پاسخ داد. 

 

دکتر شهبازی

 
سلامت روان دکتر شهبازی

 

سلامت روان دکتر شهبازی

سلامت روان دکتر شهبازی

سلامت روان دکتر شهبازی

 

سلامت روان دکتر شهبازی

۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۴:۴۹
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۲۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید