سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۴

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی درباره روز و هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، در بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان

یکم تا هفتم آگوست مصادف با دهم تا شانزدهم مرداد، به منظور ترویج فرهنگ شیردهی و توجه بیشتر جوامع به اهمیت شیردهی مادران و نوزادان، به عنوان "هفته جهانی تغذیه با شیر مادر یا هفته شیردهی" نامگذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، همه ساله اول آگوست که به نام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده است، در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می شود. هدف از نامگذاری این روز، تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است.

اهمیت تغذیه با شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی، ویتامینی، چربی، آنتی بادی ها و مواد دفاعی قابل توجه فراوانش، بهترین منبع تغذیه ای نوزاد است که هم نیاز نوزاد به یک غذای کامل را برطرف می کند و هم نوزاد را برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و عوامل بیماری زای دیگر مقاوم می سازد. کودکانی که در نوزادی از شیر مادر تغذیه می کنند، از هوش و قدرت بدنی بالاتری برخوردارند. در بسیاری از روایات دینی مدت زمان تغذیه با شیر مادر را حدود دو سال مشخص کرده اند. 

نقش اساسی تغذیه با شیر مادر در رشد و سلامت کودکان و همچنین مادران شناخته شده است. شیر دادن مادر به نوزاد، باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در نوزاد می شود که هم می تواند به هضم شیر کمک کند و هم تاثیرات مثبتی برای کودک داشته باشد.

 شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در خصوص این هفته، «نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه» می باشد و هدف اصلی، ترویج فرهنگ شیردهی برای حداقل شش ماه اول از زندگی نوزاد، حتی برای مادران شاغل در جامعه می باشد.

در همین راستا کلاس آموزشی تغذیه با شیر مادر همراه با آموزش تکنیکهای هم آغوشی مادر و نوزاد، جهت مادران شیرده بستری در بخش زنان و زایمان، توسط ندا سیدطالبی، کارشناس تغذیه با شیر مادر این مرکز درمانی، برگزار گردید.

در حاشیه برگزاری این جلسه آموزشی، دکتر فرحناز عزیزی دوست، رئیس بهداشت و درمان و آمنه فتحعلی پور رئیس خدمات پرستاری و مامایی با حضور در بخش زنان، زایمان و نوزادان از زحمات پزشکان، مسئولین و کارشناسان این بخش تقدیر و تشکر نموده و این هفته را تبریک گفتند.

 دکتر عزیزی دوست به همراه چند نفر از همکاران، با حضور بر بالین مادران بستری در بخش، ضمن گرامیداشت روز و هفته جهانی تغذیه با شیر مادر و توصیه مادران به شیردهی به نوزادان خود حداقل تا شش ماه اول تولد، با اهداء شاخه گل، ایشان را مورد تفقد و مهربانی قرار داده، تولد نوزادانشان را تبریک گفته و برای آنها آرزوی صحت و سلامتی نمودند.

 

هفته تغذیه با شیر مادر1402
هفته تغذیه با شیر مادر1402
هفته تغذیه با شیر مادر1402
هفته تغذیه با شیر مادر1402
هفته تغذیه با شیر مادر1402
هفته تغذیه با شیر مادر1402
هفته تغذیه با شیر مادر1402
هفته تغذیه با شیر مادر1402
هفته تغذیه با شیر مادر1402
هفته تغذیه با شیر مادر1402

هفته تغذیه با شیر مادر1402

 
۱۵ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۳۳
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید