سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۵

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی "حرکت درمانی در زانودرد" در بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان

کارگاه آموزشی حرکت درمانی در زانودرد، ویژه کادر درمان توسط کارشناس ارشد فیزیوتراپی بیمارستان نفت برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، این کارگاه آموزشی توسط فیزیوتراپیست حسین جوهری، در دو نوبت متوالی جهت کادر درمان بیمارستان نفت و درمانگاه تابعه برگزار شد. در این کارگاه مباحثی بصورت تئوری ارائه گردید و در پایان نیز بصورت عملی حرکت درمانی آموزش داده شد.
جوهری در ابتدا گفت: سیستم حرکتی و بویژه مفصل ها قسمت مغفول مانده بدن توسط افراد  است. بیماران به محض مشاهده اولین نقطه پوسیدگی در دندان یا مشاهده ریزترین لکه روی پوست بدن فورا به پزشک مربوطه مراجعه می کنند اما در صورت بروز درد در زانو ماهها درد را تحمل و به گمان بهبودی خودبخودی از مراجعه به پزشک خودداری میکنند.
وی در ادامه ویژگی های مفاصل بدن انسان بویژه مفصل زانو را توضیح داد و اظهار داشت: در زانو، هم ویژگیflexibity  (تحرک) و هم ویژگی stability (استحکام) آن بخوبی رعایت شده است.  ایشان گفت: زانو به عنوان مفصلی که حدود 90% وزن بدن انسان را تحمل می کند، یکی از مهم ترین مفاصل بدن انسان است.
فیزیوتراپیست بیمارستان نفت مسجدسلیمان سپس به بیماری آرتروز زانو اشاره کرد و افزود: غضروف مفصل یکی از مهم ترین قسمت های مفصل بوده و با افزایش سن از ضخامت غضروف کاسته شده و قدرت ضربه پذیری آن نیز کاهش می یابد و همین امر منجر به شروع فرآیند آرتروز و زانودرد می گردد.
جوهری در ادامه حرکت های لازم جهت تقویت عضله چهار سر ران را بصورت عملی به حاضرین آموزش داد و گفت: تقویت عضله چهارسر ران می تواند تا اندازه ای فشار وارده به مفصل زانو متعاقب استهلاک غضروف مفصلی را جبران کند.
ایشان در پایان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.
کارگاه زانو درد
کارگاه زانو درد
کارگاه زانو درد
کارگاه زانو درد
کارگاه زانو درد
کارگاه زانو درد
کارگاه زانو درد
۵ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۴۸
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید