سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۴۲

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی بیماریهای عفونی و واگیردار در بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان

کنفرانس آموزشی بیماریهای عفونی تب کریمه کنگو، مالاریا و تیفوئید در بهداری مسجدسلیمان برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، در این کنفرانس آموزشی که به همت واحد های کنترل عفونت و آموزش و با سخنرانی دکتر ندا مکوندی متخصص بیماریهای داخلی و حضور کارکنان برگزار شد،  بیماریهای تب کریمه کنگو، مالاریا و تیفوئید مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
دکتر مکوندی در ابتدای جلسه گفت: تب کریمه کنگو مشترک بین انسان و دام بوده و در صورت ذبح عیر بهداشتی دام در خارج از مراکز استاندارد، می تواند باعث انتقال بیماری به انسان گردد.
وی افزود: بیماری دو مرحله دارد، مرحله قبل از خونریزی و مرحله خونریزی دهنده. مرحله قبل از خونریزی حدود 6 روز طول کشیده و سپس مرحله خونریزی دهنده آغاز می شود. از روز دهم بیماری هم دوره نقاهت آغاز می گردد. 
متخصص داخلی بیمارستان نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: جهت پیشگیری از گسترش تب خونریزی دهنده کنگو پرهیز از تماس انسان با حیوان آلوده بسیار ضروری است. اگر گوشت آلوده به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری گردد باعث پیشگیری از انتقال بیماری می شود.
وی در خصوص بیماری مالاریا گفت: عامل مالاریا پلاسمودیوم بوده که از طریق پشه آنوفل ماده وارد بدن انسان گردیده و در گلبول های قرمز تکثیر می شوند. راه پیشگیری از گسترش مالاریا هم مبارزه با پشه آنوفل از طریق سمپاشی مخل زندگی این پشه می باشد.
وی در مورد بیماری تیفوئید هم توضیحات مبسوطی ارائه داد و ابراز داشت: تیفوئید بیماری باکتریال ویسمیک بوده و چندان شایع نمی باشد. باکتری سالمونلا تایپی عامل تیفوئید بوده و از طریق آلودگی مدفوع انتقال می یابد. راه پیشگیری از گسترش تیفوئید شستشوی صحیح دست ها و استفاده از آب آشامیدنی سالم است.
دکتر مکوندی در پایان جلسه، به سوالات حاضرین درباره سه بیماری فوق، پاسخ داد.

 

تب کریمه کنگو
تب کریمه کنگو
تب کریمه کنگو
تب کریمه کنگو
تب کریمه کنگو
رسانه جدید
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۵۳
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید