سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۹

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی "مجوز انجام کار"(PTW) در بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان

کلاس آموزشی سیستم مجوز انجام کار (permit towork) جهت پرسنل بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، حصول اطمینان از برقراری الزامات یک سیستم جامع بهداشت، ایمنی و محیط زیست نیازمند استقرار زیر سیستم های متعددی در محیط کار است. یکی از مهم ترین این زیر سیستم ها مجوز های کاری (permit) است. این سیستم با رویکردی نظام مند به دنبال حذف و کاهش خطرات ناشی از فعالیت های مختلف کاری با چک کردن شرایط ایمنی عملیات و برطرف کردن پناسیل های حادثه می باشد. 
در این کلاس آموزشی که با سخنرانی مهندس حجت مقدم مسئول HSE بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، برگزار گردید، کلیه مسئولین، سرپرستاران بخش ها و واحدهای درمانی، تاسیسات، تعمیرات، کارشناسان بهداشت حرفه ای و محیط و سلامت کار حضور داشتند.
مقدم در ابتدا به اهمیت پرمیت اشاره نمود و گفت: پرمیت مجوز انجام دقیق و ایمن فعالیتهای غیر روتین و با ریسک بالا می باشد. پرمیت باعث ورود HSE به فعالیت های تعمیراتی شده و انجام دقیق و ایمن فعالیت ها را تضمین می کند.
وی افزود: شعار پرمیت " انجام کار به روش ایمن است " بر خلاف شعارهای قبلی که می گفتند اول ایمنی بعد کار، در سیستم پرمیت انجام کار به روش ایمن مد نظر است.
مقدم ادامه داد: جهت حصول اطمینان از انجام دقیق و صحیح پرمیت، دستورالعمل پرمیت توسط کارگروه تخصصی سیستم مجوز انجام کار تدوین و در اختیار بهداری ها قرار گرفته است. وی سپس به شیوه تکمیل فرم های پرمیت پرداخت و گفت: مسئولیت پرمیت به عهده بالاترین مقام مسئول سازمان است.
وی گفت: هر پرمیت توسط سه نفر امضا و تایید می شود، مسئول بخش، مجری و ناظر HSE . تامین تجهیزات به عهده مجری و تایید تجهیزات و ایمنی محل کار به عهده HSE می باشد. هر برگ پرمیت دارای 6 قسمت و در 3 نسخه تهیه می شود.
مقدم هر قسمت برگ پرمیت و شیوه تکمیل قسمت های مختلف آن را جهت حاضرین تشریح کرد و در پایان جلسه نیز به سوالات ایشان پاسخ داد.

پرمیت
پرمیت
پرمیت
رسانه جدید

 
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۱۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید