سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۷

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی " ارتقاء بهداشت روان" بمناسبت هفته سلامت

در گرامیداشت هفته سلامت، کنفرانس آموزشی " ارتقاء سلامت روان " در بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، جلسه آموزشی ارتقاء بهداشت روان با سخنرانی دکتر مسعود شهبازی دکتری تخصصی روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و حضور کارکنان رده های مختلف بالینی و غیر بالینی این بهداری برگزار شد.
دکتر شهبازی در مقدمه صحبتش ابتدا به مبحث افسردگی پرداخت و گفت: افسردگی به سه دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم میشود و معمولا همه افراد در دورانی خاص به ویژه در جوانی به درجه های خفیفی از حالات افسردگی دچار می شوند. وی افزود: افسردگی خفیف را اصطلاحا "سرماخوردگی روانی"  می دانند. وی ادامه داد: افسردگی متوسط خطرناک ترین نوع افسردگی می باشد زیرا در این مرحله بیمار دچار " خشم معطوف به خود " گردیده و می تواند دست به خودکشی بزند.
دکتر شهبازی گفت: متاسفانه شناخت و آگاهی مردم نسبت به بیماریها و اختلالات روانی بسیار اندک بوده و در مقایسه با شناخت مردم نسبت به بیماریهای جسمی بسیار ناچیز است. وی به نقش پررنگ آموزش در افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری های روانی اشاره کرد.
وی سپس ادامه داد: برای ارتقاء بهداشت روان نیاز به یادگیری ده مهارت نهم و اصلی داریم تا بتوانیم بهداشت روان خود را ارتقاء دهیم.
مهارت های خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، مدیریت خشم، رفتار جرات مندانه، مقابله با خلق منفی، مدیریت استرس، مدیریت زمان، حل مسئله و تفکر نقاد توانمندیهایی هستند که فرد با آموزش دقیق آنها قادر به ارتقاء سلامت روان خود خواهد بود.
دکتر شهبازی در پایان جلسه نیز بصورت عملی حاضرین در سالن کنفرانس را به انجام تمرین آرام سازی دعوت نمود و گفت: آرام سازی مهم ترین مهارت کنترل خشم است.

 

دکتر شهبازی

 

دکتر شهبازی
دکتر شهبازی

۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۴۲
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید