سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۵

اخبار

برگزاری کارگاه حضوری تفسیر نوار قلب در بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان

کارگاه آموزشی تفسیر نوار قلب با حضور متخصص قلب و عروق بیمارستان نفت مسجدسلیمان برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، در ادامه بازآموزی های سالانه و در جهت ارتقاء و توانمندسازی کارکنان برای سهولت در تفسیر نوار قلب، کارگاه حضوری تفسیر نوار قلب توسط دکتر حسین صفارفر متخصص قلب و عروق این مرکز درمانی و با حضور کادر پرستاری، مامایی، بیهوشی و اتاق عمل برگزار گردید.
دکتر صفارفر اظهار داشت: نوار قلب (الکتروکاردیوگرام ) یا ECG/EKG یک روش تشخیصی غیر تهاجمی است که معمولا برای ارزیابی افراد مبتلا به بیماری استفاده می شود. خواندن و تفسیر نوار قلب یکی از مهمترین توانایی های کادر درمان می باشد.
در  ادامه ایشان یک نوار قلب نرمال را برای حاضرین تفسیر نموده و سپس تفسیر نوار قلب های مبتلا به اختلالات متعدد انواع MI و شیوه مدیریت آنها حین CPR را شرح داد. در ادامه جلسه وی بر اهمیت تسلط در استفاده از DC شوک تاکید داشته و از پرسنل خواست شیوه استفاده از DC شوک را بصورت عملی تمرین نمایند.
متخصص قلب و عروق بهداشت و درمان نفت مسجدسلیمان گفت: شرح وظایف اعضای تیم احیاء و تسلط هر فرد بر شرح وظیفه خود در هنگام اعلام کد احیاء و سرعت عمل در انجام وظیفه نقش بسیار مهمی در فرآیند یک CPR موفق خواهد داشت. وی شاخص CPR موفق در کشور را هم سطح این شاخص در کشورهای پیشرفته دانست و اضافه کرد: شاخص سی پی آر موفق فقط برای بیمارانی که در داخل محوطه بیمارستان دچار عارضه قلبی می گردند محاسبه می شود و شامل بیمارانی که خارج از بیمارستان دچار عارضه شده و پس از اتمام مدت   Gold time به بیمارستان منتقل می شوند، نمی گردد.

 

کارگاه تفسیر نوار قلب
کارگاه تفسیر نوار قلب
کارگاه تفسیر نوار قلب
رسانه جدید
۹ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۰۶
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید