سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۳

اخبار

برگزاری سمینار آموزشی " خود مراقبتی سلامت روان " در بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان

به مناسبت هفته سلامت روان، سمینار آموزشی خود مراقبتی سلامت روان در بیمارستان امام خمینی(ره) نفت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، سمینار آموزشی خودمراقبتی سلامت روان با سخنرانی دکتر مسعود شهبازی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان و با حضور کارکنان این مرکز درمانی در سالن کنفرانس زنده یاد دکتر نهاوندی برگزار شد.

دکتر شهبازی در ابتدا در خصوص انواع خودمراقبتی در انسان سخن گفت و بیان داشت: با توجه به این که انسان دارای 4 بعد بیولوژیکی، روانی، اجتماعی و معنوی است، بنابراین در تمامی ابعاد فوق نیاز به خودمراقبتی دارد.

وی در ادامه بحث به خود مراقبتی در بعد روانی پرداخت و ضمن ارائه توضیحات مبسوط در مورد مبحث پیچیده نگرانی در انسان، روش های گوناگون خودمراقبتی جهت مقابله با نگرانی را بیان کرد. وی گفت: نگرانی در انسان ناشی از افکار چسبنده و مکرری هستند که ناخودآگاه به سراغ انسان می آیند و می توانند کلیه فعالیتهای زندگی شخص را تخت تاثیر قرار دهند.

دکتر شهبازی اظهار داشت: نگرانی کلا به دو نوع تقسیم می شود، نگرانی های طبیعی و نگرانیهای غیر طبیعی. نگرانی های طبیعی احتمال وقوع دارند، واقع گرایانه بوده و قابل پیشگیری هستند در حالی که نگرانیهای غیر طبیعی احتمال وقوع ندارند یا بسیار کم هستند، واقع گرایانه نبوده و قابل پیشگیری هم نیستند. وی گفت: برای مقابله با هر نوع نگرانی راه حل های علمی و منطقی وچود دارد که افراد باید با آموزش این راه حل ها بتوانند با خود مراقبتی با این نگرانی ها مقابله نمایند.

ایشان ضمن بیان روشهای علمی خودمراقبتی و مقابله با نگرانی ها، ادامه داد: همانگونه که جسم انسان نیاز به مراقبتی دارد روخ و روان آدمی نیز به خودمراقبتی احتیاج دارد. امروزه مراجعه به روانپزشک یا روانشناس چندان پذیرفته شده نیست و بسیاری از افراد به دلیل هراس از انگ های غیر واقعی از مراجعه به روانشناسان خودداری می کنند.

دکتر شهبازی در پایان جلسه به سوالات حاضرین پاسخ داد.

دکتر شهبازی
دکتر شهبازی
دکتر شهبازی

دکتر شهبازی
دکتر شهبازی

۱ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۲۱
بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان |
تعداد بازدید : ۱۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید