سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۵

اخبار

برگزاری کنفرانس علمی - آموزشی آنفلوانزا در بیمارستان نفت

با توجه به شیوع آنفلوانزا در کشور و به منظور آشنایی بیشتر پرسنل، پزشکان و پرستاران با روش های درمان، پیشگیری، علائم و انواع ویروس های این بیماری، کنفرانس آموزشی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، با توجه به اهمیت موضوع آنفلوانزا، شیوع فصلی این بیماری و اطلاع رسانی همگانی، کنفرانس علمی – آموزشی پیشگیری و درمان آنفلوانزا توسط خانم دکتر مکوندی متخصص بیماریهای داخلی این مرکز درمانی، با حضور جمعی از پرسنل پرستاری، مامایی و اداری در سالن کنفرانس دکتر نهاوندی برگزار شد.

دکتر مکوندی مسئول کنترل عفونت بیمارستان نفت در ابتدا گفت: بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد است که با تظاهراتی همچون تب شدید، بدن درد، سردرد و تهوع نمایان شده و شدت علائم آن از سرماخوردگی بیشتر است.

سپس در خصوص تاریخچه، علائم بیماری، درمان و پیشگیری مطالبی ارائه داد و به بحث در خصوص انواع بیماری آنفلوانزا پرداخته و بیان کرد: این بیماری به سه دسته  A و  Bو C تقسیم می شود.

ایشان شستشوی مداوم دست ها، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی را در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار موثر بیان کرد و از افراد بالای 60 سال، بیماران قلبی – عروقی، زنان باردار، کودکان زیر 5 سال و بیمارانی که عمل پیوند انجام داده اند و همچنین بیمارانی که آسپیرین یا داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مصرف می کنند به عنوان گروه های در معرض خطر یاد کرد.

دکتر مکوندی گفت: در این بیماری، بیمار باید به طور کامل استراحت کرده و قادر به انجام کارهای روزانه خود نیست، در بیماری آنفلوانزا 0.2 تا نیم درصد احتمال مرگ و میر وجود دارد.

در پایان متذکر شد: تزریق آنفلوانزا در ماه های مرداد و شهریور تا حدود 80 درصد از ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد. همچنین جهت پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری علاوه بر افراد سالم، بیماران هم ملزم به رعایت نکات بهداشتی می باشند.


آنفلوانزا-دکتر مکوندی

آنفلوانزا-دکتر مکوندی

آنفلوانزا-دکتر مکوندی

 

۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۶۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید