سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۳۰

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی بهداشت روان

همزمان با هفته بهداشت روان (24-30 مهرماه)، کنفرانس علمی نقش مهارتهای زندگی در ارتقاء سلامت روان توسط مشاور روانشناسی بهداشت و درمان نفت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، بمناسبت هفته بهداشت روان (24-30 مهر) و با توجه به شعارهای این هفته، کنفرانس علمی نقش مهارتهای زندگی در ارتقاء سلامت روان، توسط مسعود شهبازی، دکترای تخصصی روانشناسی مشاوره، استاد دانشگاه و مشاور روانشناسی این مرکز درمانی جهت کلیه پرسنل و در سالن کنفرانس زنده یاد دکتر نهاوندی برگزار شد.

ایشان اظهار داشت: بر طبق تعریف جدید سازمان بهداشت جهانی (who ) انسان یک موجود چهار بعدی است که ابعاد آن عبارت است از بعد فیزیولوژیک، بعد روانی، بعد اجتماعی و بعد روانی.

هدف از این کارگاه بررسی نقش فرآیندهای مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روانی بود. دکتر شهبازی گفت: با نیازهای زندگی امروز، تغییرات سریع اجتماعی فرهنگی، تغییر ساختار خانواده، شبکه گسترده و پیچیده ارتباطات انسانی و تنوع، گستردگی و هجوم منابع اطلاعاتی انسان ها را با چالش ها، استرس ها و فشارهای متعددی روبرو نموده است که مقابله موثر با آنها نیازمند توانمندی های روانی- اجتماعی می باشد. فقدان مهارت ها و توانایی های عاطفی،روانی و اجتماعی افراد را در مواجهه با مسایل و مشکلات آسیب پذیر نموده و آنها را در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرارمیدهد.

وی ادامه داد: مهارت های زندگی مهارت هایی هستند که توانایی اجتماعی و روحی فرد را افزایش می دهند و موجب میشوند تا او بتواند به نحوی بهتر وموثرتر با مشکلات و دشواری های زندگی مواجه شود. مهارت های زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می برد، شخص می تواند مسئولیت های اجتماعی،روانی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی هایش را بروز دهد و از آسیب های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند. همچنین، نوع نگرش و باورهای آدمی درباره زندگی و محیط پیرامون خود و نیز تعهدات ارزشی و ویژگی های زندگی فردی و اجتماعی انسان، در بهره مندی ازبهداشت روانی مطلوب بسیار اثر گذارند. بهداشت روانی، قوانین مربوط به مهارت های زندگی را در بر می گیرد، به گونه ای که فرد بتواند مشکلات را به آرامی پشت سرگذارد؛ به شرط آنکه بداند چگونه از فشارهای روانی و نگرانی پیشگیری کند.

در پایان جلسه پرسش و پاسخ در رابطه با انواع مهارت های ده گانه و نحوه افزایش توانایی و بکارگیری این مهارتها در زندگی انجام گرفت.

 

دکتر شهبازی

دکتر شهبازی

دکتر شهبازی

۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۱۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید