سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۱۸

اخبار

جلسه آموزشی ارگونومی در حمل دستی بار

کلاس آموزشی ارگونومی در حمل دستی بار ویژه کارکنان واحد تاسیسات و تنظیفات توسط نماینده HSE پیمانکار خدمات عمومی این مرکز درمانی در سالن کنفرانس دکتر نهاوندی ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، جلسه آموزشی فوق توسط خانم شاداب ورناصری کارشناس بهداشت حرفه ای و نماینده پیمانکار، برای پرسنل واخدهای تنظیفات و تاسیسات برگزار گردید.

ورناصری اظهار داشت: یکی از معضلات بهداشتی که از دیدگاه اصول ارگونومی قابل بررسی است حمل دستی بار می باشد. در اکثر امور شغلی و غیرشغلی به دفعات زیاد جابجایی دستی کالا و بلند کردن بار اتفاق می افتد و این امر یکی از دلایل مهم برای بروز کمردرد می باشد از این رو عدم توجه به این مهم نه تنها از نظر سلامت و ایمنی شغلی کارگران باعث بروز مشکلات جسمانی می شود بلکه از دیدگاه اقتصادی نیز به بروز خسارت های مالی منجر می گردد.

در این کلاس آموزشی ضمن آشنایی با اختلالات اسکلتی-عضلانی ناشی از کار، عوامل ایجاد کننده کمر دردهای شغلی نیز توضیح داده شد و همچنین در جهت پیشگیری از ابتلا به این اختلالات در محیط کار علاوه بر ذکر روش های کنترلی، نحوه ایمن حمل دستی بار به صورت تئوری و عملی آموزش داده شد.

حمل بار

حمل بار

حمل بار

حمل دستی بار

حمل بار

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۲,۳۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید