سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۵۰

اخبار

ارائه خدمات پزشکی باهمه توان در آبادان

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان از انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیماران با بیهوشی عمومی برای نخستین بار در امسال خبر داد و گفت : ارائه خدمت و فعالیت های غربالگری در حوزه بیماری های غیرواگیر و بیماریهای دهان ودندان ادامه دارد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان؛ دکتر نصراله حسونی بحرینی با اشاره به دریافت خدمات بهداشتی درمانی حدود 82589 نفر در 5 ماه ابتدای سال جاری اظهار کرد : فعالیت های پزشکی خانواده، غربالگری و تلاش برای شناسایی بیماران در بحث بیماری های غیر واگیر ، پیشگیری دهان و دندان و ارتقا آگاهی جمعیت تحت پوشش خودمراقبتی در این مرکز ادامه دارد.

وی افزود : تا کنون حدود 15  هزار نفر از جمعیت تحت پوشش مورد معاینه قرار گرفته اند و اطلاع رسانی به افراد از طریق ارسال پیامک در حال انجام است.

دکتر بحرینی اظهار کرد: امسال برای نخستین بار آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیماران با بیهوشی عمومی انجام شد.

به گفته وی  در بیمارستان صنعت نفت آبادان عمل های جراحی مهمی مانند یورتروپلاستی، اسلیو، بای پس، آرتروسکوپی و تعویض مفصل زانو انجام می شود.

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان تصریح کرد :  در حال حاضر از نظر ذخیره دارویی در منطقه از وضعیت مناسبی برخوردار هستیم و داروهای مورد نیاز بیماران تاکنون به طور مداوم در اختیار آن ها قرار گرفته است، همچنین در جهت حفظ ایمنی بیماران کنترل تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها را اجرایی کردیم که این مهم علاوه بر ارتقاء سطح ایمنی استفاده کنندگان به لحاظ صرفه جویی برای ما حائز اهمیت بوده است.

دکتر بحرینی با اشاره به خرید دستگاه سی تی اسکن ادامه داد : با توجه به کمبود نیروی انسانی به علت عدم جایگزینی نیروهای بازنشسته ،امیدواریم بتوانیم با ایجاد شرایط مساعد زمینه رضایت خاطر و ارتقاء سلامت مردم منطقه را فراهم کنیم.

به گفته وی  در زمینه عمران و بازسازی با توجه به سیاست های سازمان و بخشنامه مقام عالی وزارت، در راستای صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی تمام تلاش و توان خود را برای نگهداری اماکن و تأسیسات فرسوده ی بکار بسته ایم به طوری که همکاران زحمت کش در خدمات عمومی و تأسیسات با ساخت برخی دستگاه ها و تعمیرات اساسی توانستند مبلغی بیش از 300 میلیون تومان صرفه جویی کنند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان تصریح کرد  : عملیات ساخت بیمارستان جدید در حال اجرا است و امیدواریم تا پایان سال جاری شرایط بهره برداری فراهم شود .

دکتر بحرینی به  پروژه آیس بانک بخش های دیالیز و استریلیزاسیون بیمارستان اشاره و اظهار کرد : با راه اندازی آن از خرید یخ به مبلغ قریب به 40 میلیون تومان در سال بی نیاز شدیم. این واحد آب سرد مورد نیاز این دو واحد را تأمین کرده و نیاز به خرید یخ را مرتفع ساخته است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در بیمارستان نفت آبادان را  تعویض پکیج فاضلاب بیمارستان ، بازیابی و بکارگیری مجدد دستگاه پسماند بیمارستانی عنوان کرد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان ادامه داد : اعزام بیماران امسال بر اساس دستورالعمل های جدید سازمان صورت گرفته، که موجب کاهش حدود 30 درصدی آمار شده است.

دکتر نصراله حسونی بحرینی افزود : جهت رفاه حال جمعیت تحت پوشش و مراجعین با دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرارداد همکاری بسته ایم که خانواده های نفت در شهر های آبادان، خرمشهر و شادگان می توانند از امکانات درمانی و تشخیصی در آن مراکز نیز استفاده نمایند.

وی با اشاره به کاهش آمار سزارین در بیمارستان صنعت نفت آبادان گفت : در سال گذشته ما توانستیم رتبه نخست  بیمارستان دوستدار کودک را کسب کنیم، امسال هم برای دومین سال متوالی به دلیل کاهش آمار سزارین و افزایش تعداد زایمان طبیعی مورد تقدیر دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار گرفتیم.

 رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان خاطر نشان کرد : یکی از چالش های این مرکز عدم حضور سونوگرافیست زن بود که ما موفق شدیم با عقد قراردادی مشکل سونوگرافی و ماموگرافی بانوان را حل کنیم.

دکتر بحرینی گفت : عمده مشکلات ما در حال حاضر تأمین تسهیلات اقامت و هتلینگ بیمارستان است که با توجه بخشنامه مقام عالی وزارت نفت روند خریداری بسیار کند و مشکل است.

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۳,۸۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید