سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۱۴
 

اخبار

دکتر سمیع تشریح کرد : اهم فعالیت های‌ سازمان‌ بهداشت و درمان در عمل به مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهم فعالیت‌های سازمان بهداشت و درمان در حیطه عمل به مسئولیت اجتماعی را عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر  حبیب‌اله سمیع، در چهارمین همایش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت با عنوان «مشارکت در توسعه و توانمندسازی جوامع محلی» گفت: مقوله مسئولیت اجتماعی در سازمان‌های ارائه‌کننده خدمات سلامت در جوامع مدرن امروز سبب شده است تا رویکردی اخلاق‌محور شکل گیرد که سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی به‌طور منسجم به این مفهوم پرداخته است.
وی افزود: عمده اصول ارائه شده در کمیته مسئولیت اجتماعی سازمان یونسکو، آسیب‌ نرساندن به محیط زیست و حفاظت از منافع همه ذی‌نفعان است و برای دستیابی به این مهم باید مشارکت همه‌جانبه ذی‌نفعان در اداره و تدوین راهبردهای سازمان وجود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان بهداشت درمان صنعت نفت همزمان با آغاز تولید نفت در مسجد سلیمان تصریح کرد :  بهداشت و درمان همیشه جز لاینفک صنعت نفت بوده و بیمارستان مسجد سلیمان یکی از مدرنترین بیمارستان های زمان خود بشماره میرفته که خدمات شایانی به مردم بومی منطقه ارائه کرده است و بخشی از فعالیت های بهداشت را نیز عهده دار بوده است.

وی ادامه داد :  سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در تمامی مناطقی که گستره فعالیت نفت و گاز  است در حوزه خدمات رسانی به کارکنان و مردم بومی فعالیت داشته است به طوری که در سال گذشته 423 هزار مورد ویزیت عمومی و تخصصی  ، 14 هزار 265 مورد بستری و 8 هزار و 45 مورد عمل جراحی مردم بومی در مناطق مختلف انجام شده است.

 دکتر سمیع اظهار کرد : در برخی از مراکز مانند جم و جزیره خارگ که وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت حضور ندارد، وظیفه تامین سلامت کل مردم بومی منطقه به عهده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است،در بسیاری از دیگر مناطق عملیاتی همگام با بیمارستان های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی فعالیت بیمارستان های سازمان به چشم میخورد.

وی با اشاره به اینکه حدود 91 درصد ضریب اشغال تخت در بیمارستان توحید جم  به مردم بومی اختصاص یافته، گفت : در سایر مناطق هم وضع به همین منوال است ،   بیمارستان خارگ  با 81 درصد، ، مسجدسلیمان 70 درصد، آبادان 27 درصد و به صورت محدود در گچساران سرویس‌هایی در حوزه بهداشت و درمان به مردم بومی ارائه می‌دهیم که این امر مکمل سایر فعالیت‌های صنعت نفت در حوزه  CSR است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بیان داشت : با توجه به اینکه فعالیت های  عمده سازمان سلامت محور است در زمینه فعالیت‌های پیشگیرانه به‌ویژه در بعد مسائل آموزشی به مردم بومی منطقه در راستای بسته های خدمتی پزشکی خانواده،کنترل بیماری‌های غیرواگیر، اصلاح الگوی تغذیه، پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و بهداشت روان در مناطق مختلف و مناطق عملیاتی و محروم فعالیت و برنامه‌های آموزشی اجرا شده است.

دکتر سمیع با اشاره به وقوع سیل در فروردین ماه امسال خاطر نشان کرد: سازمان بهداشت ودرمان فعالیت های گسترده ایی در مناطق شمالی و جنوبی کشور انجام داد که شامل اعزام تیم امدادی بهداشت و درمان، اعزام اکیپ تخصصی-پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت،استفاده از یک دستگاه اتوبوس – آمبولانس و برگزاری اردوهای جهادی بوده است.

آیین چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در محل سالن همایش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران  با هدف بررسی عملکرد وزارت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی، در دو نشست تخصصی شامل ، ابتکار عمل‌ها در زمینه مشارکت در توسعه جوامع محلی و توانمندسازی ساکنان جوامع محلی و ابتکارعمل‌ها در توسعه صنعت سبز برگزار شد.


۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۲,۵۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید