سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۴۸
 

اخبار

برگزلری کنفرانس آموزشی التور در بیمارستان نفت مسجدسلیمان

کنفرانس آموزشی التور با سخنرانی کارشناس مرکز بهداشت شهرستان جهت کلیه پرسنل برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، به علت شروع پیک اول التور، کنفرانس آموزشی تدابیر نظام مراقبت بیماریهاجهت کنترل التور، توسط جوادی، کارشناس بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان در سالن کنفرانس بیمارستان امام خمینی (ره) نفت وبا حضور کارکنان برگزار شد.

جوادی اظهار داشت: وبا (التور) یک بیماری اسهالی حاد است که توسط باکتریی به نام ویبریوکلرا ایجاد می شود که منحصرا انسان را مبتلا می کند و علائم آن ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده انسان ترشح می شود و می تواند طی چند ساعت موجب دهیدراتاسیون (از دست رفتن آب و املاح بدن) به صورت شدید و پیش رونده شود. در صورت ابتلای به این بیماری و تاخیر در مراجعه بیمار به مراکز درمانی به دلیل کاهش شدید آب بدن، خطر مرگ بیمار را تهدید می کند.

وبا از طریق آب و غذای آلوده ( سبزی، میوه و شیر آلوده به فاضلاب و کود انسانی ) به انسان منتقل می شود. اسهال حجیم بدون تب و درد شکم، کم شدن ادرار و گرفتگی عضلات پشت ساق پا از جمله علائم این بیماری است.

در ادامه جلسه، در خصوص پروتکل درمان، راههای پیشگیری از بیماری و انتقال آن و اهمیت و ضرورت نمونه گیری از تمام موارد اسهالی و مشکوک به وبا بحث و گفتگو شد.

کنفرانس التور


کنفرانس التور

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۷۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید