سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۵۹
 

اخبار

تقدیر از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در یازدهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی

یازدهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی پروفسور محمد قلی شمس «پدر علم نوین چشم پزشکی ایران» با هدف شناسایی افتخارات و شایستگی‌های جامعه چشم پزشکی و علوم بینایی ایران و تقدیر و تجلیل از دانشمندان، آموزگاران، رهبران و محققان این عرصه پنج شنبه ۲ اسفند در سالن آمفی تئاتر بیمارستان فارابی تهران برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ در این جشنواره  دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کریستف هملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی نشان نوع‌دوستی و پیشگیری از نابینایی (نشان خدادوست)، دانشمند برتر (نشان پیمان) و آموزگار برتر (نشان سجادی)، نشان خدمت و مسؤولیت پذیری حرفه‌ای و اجتماعی (نشان هاشمی)، چشم پزشک پارسی، ادیب چشم پزشکان، را اعطا میکردند  که از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هم به منظور ارائه خدمات در این حوزه در مناطق جنوبی و غربی  کشور به کارکنان و مردم بومی  تقدیر شد.

دکتر حبیب اله سمیع  پس از دریافت لوح تقدیر ضمن قدردانی از فعالیت های مهم صورت گرفته در این حوزه گفت :سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت این افتخار را دارد که از صد سال گذشته در بیمارستان مسجد سلیمان صنعت نفت در راستای مسئولیت اجتماعی خدمات به مردم  بومی منطقه ارائه دهد.

وی افزود: در شرایط فعلی هم در مناطق جنوبی کشور علاوه وظایف سازمانی و قانونی که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به  کارکنان شریف صنعت نفت است به مردم بومی هم خدمات متنوع ارائه می شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به بیماری دیابت، شایع ترین علت کوری چشم در سال های اخیر اشاره کرد و گفت : این افتخار را داریم تمامی بیماران دیابتی در جمعیت نزدیک به پانصد هزار نفر را شناسایی کرده ایم و بالای 50 درصد آنها کنترل و از بروز عوارض بیماری دیابت مثل کوری چشم در امان هستند.

همچنین در یازدهمین جشنواره پروفسور محمدقلی شمس، مراسم بزرگداشت تصدیق موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مهار تراخم و دریافت گواهی از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) با حضور«کریستوفر هملمن» نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران برگزار شد.تراخم نوعی بیماری عفونی چشمی است که در مراحل مزمن منجر به نابینایی افراد می‌شود. مهار این بیماری از جمله موفقیت‌های ایران طی صد سال اخیر بوده که مستندات آن طی سال‌های اخیر به سازمان جهانی بهداشت ارایه شد و سازمان جهانی بهداشت گواهی مهار تراخم را  به ایران اعطا کرد.

 

 دکتر عزیزی دوست

دکتر عزیزی دوست

۴ اسفند ۱۳۹۷ ۰۷:۵۹
تعداد بازدید : ۷۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید