سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۹

اخبار

کارگاه آموزشی بیماری HIV و آنفلوآنزا در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد

کنفرانس آموزشی بیماریهای عفونی ایدز و آنفلوآنزا توسط مدرسین معاونت درمان شهرستان مسجدسلیمان در سالن اجتماعات بیمارستان صنعت نفت برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، کارگاه آموزش پیشگیری و مبارزه با  بیماریهای عفونی HIV  و آنفلوآنزا توسط خانم منصوری و آقای دادفر، مدرسان معاونت درمان شهرستان جهت کارکنان این مرکز در سالن کنفرانس دکتر نهاوندی ارائه شد.

دادفر در خصوص بیماری ایدز گفت: اچ آی وی بیماری عفونی است که در صورت تشخیص به موقع ، قابل کنترل و درمان است و بیمار می تواند زندگی عادی داشتهه باشد. وی افزود: هرچند ایدز مانند برخی بیماریها درمان قطعی ندارد، اما وقتی درمان دارویی برای فرد مبتلا شروع می شود نه تنها سیستم ایمنی فرد تقویت می شود بلکه باعث می شود شخص یک عمر طبیعی داشته باشدو همچنین حجم ویروس در بدن او کاهش پیدا کرده و قابلیت انتقال را از دست می دهد.

این مدرس دوره های آموزشی کارکنان راههای سرایت ویروس   HIV را این گونه برشمرد:

1-آمیزش جنسی با فرد آلوده به ویروس ایدز

2-از طریق خون و فراورده های خونی

3-از طریق مادر به کودک

4-استفاده مشترک از سرنگ و سوزن آلوده

دادفر همچنین درمورد عوامل بیماری زای ایدز، علائم بیماری، راههای تشخیصی و آزمایشگاهی، درمان و ارزیابی موقعیت بیماری، فرهنگ سازی در جامعه و طریقه برخورد با بیماران مبتلا به ایدز سخنرانی کرد.

در ادامه خانم منصوری در خصوص نکات  پیشگیرانه و مراقبتی آنفلوانزا صحبت کرد. وی در مورد ویروس های مربوطه، روشهای انتقال و شیوع بیماری، درمان و مراقبتهای پرستاری و تزریق واکسن آنفلوآنزا جهت بیماران در معرض خطر نکاتی مطرح نمود.

لازم به ذکر می باشد: در پایان برنامه بروشور و پمفلتهای آموزشی در خصوص این دو بیماری بین شرکت کنندگان توزیع گردید.

 

ایدز-آنفلوآنزا

ایدز-آنفلوآنزا

ایدز-آنفلوآنزا

ایدز-آنفلوآنزا

 

 

ایدز-آنفلوآنزا  ایدز-آنفلوآنزا

ایدز-آنفلوآنزا

ایدز-آنفلوآنزا

۲۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۹۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید