سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۰۹
 

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی سکته های قلبی و مغزی

از هر دو مرگ در ایران یکی بر اثر سکته قلبی و مغزی است و هر روز 300 نفر در کشور دچار سکته های قلبی و مغزی می شود.سکته های قلبی و مغزی عامل نیمی از مرگ ها در ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان، کنفرانس آموزشی سکته های قلبی و مغزی توسط دکتر محمدی فر، پزشک اورژانس در سالن کنفرانس بیمارستان نفت برگزار گردید.

دکتر محمدی فر گفت: حدود 50 درصد مرگ ایرانیان به دو دلیل سکته های قلبی و مغزی رخ می دهد و سکته های قلبی نسبت به سکته های مغزی شایع تر است.

وی ادامه داد: کنترل و پیشگیری از مرگ های ناشی از سکته فقط شامل اقدامات بهداشتی و تغذیه مناسب نیست بلکه درمان سریع و به موقع این بیماران نیز بخشی از پیشگیری است که به عنوان پیشگیری ثانویه مطرح است، بطوریکه اگر کسی دچار تنگی عروق شد باید بلافاصله و به سرعت به بیمارستان انتقال پیدا کند و رگ گرفته شده باز شود تا نارسایی قلبی، معلولیت و مرگ پیشگیری شود.

وی افزود: سکته های مغزی بعد از سکته های قلبی مهمترین عامل مرگ ایرانیان است و هر روز 300 نفر در ایران دچار سکته مغزی می شوند که 70 درصد آنها نمی توانند به محل کار خود برگردند و دچار معلولیت های جدی می شوند و 30 درصد از این افراد نیز امکان راه رفتن را از دست می دهند.

سکته قلبی-مغزی

سکته قلبی-مغزی

سکته قلبی-مغزی

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۱,۰۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید