سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۰۳:۱۹
 

اخبار

معاینات دوره ایی را جدی بگیرد/

مهندس جوزدانی: با تلاش همکاران بیمارستان جانی دوباره یافتم

در دنیای امروزی،‌ به علت نحوه زندگی، نوع تغذیه و انواع استرس، بیماری‌های قلبی عروقی افزایش یافته است. این بیماری‌ها شامل تنگی عروق کرونر قلب و سکته‌های قلبی ناشی از آن، فشار خون، نارسایی قلبی و مشکلات دریچه‌های قلب هستند.تشخیص سریع و انجام به موقع اقدامات پزشکی در روند درمان این بیماری تاثیر بسزایی دارد .

مهندس مصطفی جوزدانی کارشناس ارشد بهداشت در ستاد سازمان در خردادماه امسال دچار حمله قلبی شد و خوشبختانه با سرعت عمل کارکنان بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران جانی دوباره یافت؛به گفت و گو با ایشان پرداختیم تا از نزدیک از اهمیت موضوع زمان طلایی رسیدگی به بیماران قلبی مطلع شویم.

مهندس جوزدانی در مورد روز حادثه گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان امسال 22 خرداد ماه بعد از خوردن سحری حدودا ساعت 5:30 صبح با علائم درد در  قفسه سینه احساس  ناراحتی کردم ، هیچ گونه سابقه ایی نداشتم اما با توجه به مشاهده کلیپ های آموزشی در خصوص بیماری های قلبی  به سرعت به  درمانگاه فجر نفت مراجعه کردم.

 وی افزود : بلافاصله بعد از مراجعه به  اورژانس رحمت اله موسویان از همکاران قدیمی بخش ICU  و یک پرستار شروع به اقدامات اولیه کردند. در ابتدا بخاطر فشار خون بالا قرص تجویز شد و در نهایت  با حضور پزشک کشیک اعلام کردند که باید به بیمارستان صنعت نفت تهران  اعزام شوم.

کارشناس ارشد بهداشت در ستاد سازمان  به سرعت عمل آمبولانس و کارکنان  درمانگاه فجر نفت اشاره و اظهار کرد : ساعت 6:30 صبح پزشک  مقیم قلب دکتر آزاده قهرمانی نژاد متخصص قلب و عروق بلافاصله بعد از معاینه دستور انجام عمل آنژیو گرافی را داد و در کمترین زمان من به بخش منتقل شدم، دکتر عبدالحسین سوداگر  پزشک قلب  و  دکتر امیر حسین سامی الدبونی رییس بخش CCU بالای سرم حضور یافتند و در کمتر از دوساعت یکی از رگ های اصلی قلبم که بسته بود استنت گذاری شد و به CCU منتقل شدم.

جوزدانی  ادامه داد : باتوجه به زمان مراجعه و انجام عمل جراحی میتوانم بگویم بی نظیرین ترین خدمات در کمترین زمان صورت گرفت و قدردان تمامی پرسنل بیمارستان از اورژانس تا پرستاران و پزشکان هستم .

وی با اشاره به رسیدگی تیم پرستاری بخش CCU  به بیماران گفت: تا روز 5 شنبه در بیمارستان بستری بودم و تلاش تیم پرستاری نه تنها برای خود بلکه برای همه بیماران عالی بود و با توجه به نوع خدمات میتوان اذعان کرد که انتخاب اول کارکنان مراکز درمانی صنعت نفت است .

 جوزدانی  بیان داشت : همه چیز به سرعت و به موقع صورت گرفت و میتوانم بگویم سرعت عمل همکاران بیمارستان باعث شد که جان من نجات پیدا کند؛اما توصیه من به تمامی کارکنان و همکاران این است که معاینات دوره ایی و طب صنعتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به سابقه طولانی کوه نوردی خاطر نشان کرد: متاسفانه کوتاهی من برای انجام نهایی چکاپ قلب یکی از دلایل مهم این حادثه بود و چه بسا در صورتی که به موقع این معاینات را انجام میدادم در حال حاضر مجبور به مصرف تعداد زیادی قرص و انجام عمل آنژیو  پلاستی نبودم .

جوزدانی

تهیه کننده:نفیسه هوشیار
۲۱ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۴۹,۸۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید